Vår onsdag




Igår hade Moa och jag med oss några förpackningar med blyertspennor som vi gav till den yngsta pre school-klassen. Varje dag övar de på att skriva bokstäver och siffror i sina anteckningsböcker men det är alltid många av barnen som saknar pennor och därför inte kan skriva något i sina böcker. I och med detta kändes det vädligt fint att få ge barnen varsin alldeles egen penna eftersom det är något vi sett behövs. Både läraren och barnen blev väldigt glada och uppskattade det, vilket var väldigt kul! 


I helgen förberedde vi ett litet quiz med 15 frågor om Sverige och igår lät vi åttorna göra det. Frågorna var väldigt blandade och handlade om allt från antal invånare i Sverige och vad vår kung heter till hur man säger hej. För att det inte skulle bli alldeles för svårt fanns det tre svarsalternativ på varje fråga och så hade vi en utslagsfråga där de helt fritt fick gissa hur många kilometer det är mellan Sverige och Kenya. Det blev i alla fall lyckat och jag tror både vi och eleverna tyckte det var en rolig grej! Vinnaren fick hela 14/15 rätt, vilket jag måste säga var väldigt imponerande! 


Efter skolan begav vi oss till Elin och Johanna för födelsedagsfirande då Johanna fyllde 21 igår! De hade lyckats få tag på alla ingredienser till chokladbollar så det bakade vi som födelsedagsfika. Tror jag kan prata för oss alla när jag säger att det var såå gott och efterlängtat! 
#1 - - Mutter:

Hur underbara bilder som helst! Vilken glädje! Vilka lysande ögon! Ska bli kul att visa mina svenska elever imorgon!

Upp